Galerija plesa Maribor je odprla svoja vrata septembra 2009 na pobudo Mojce Ussar (umetniška direktorica). S tem je našla edinstven način, kako v Maribor pripeljati svež veter in hkrati nadaljevati svojo pedagoško in koreografsko pot. Poleg tega je želela ustvariti stičišče za domače in tuje pedagoge ter koreografe, ki bodo delili svoje plesne izkušnje in znanje na mlade plesalce.

Namen Galerije plesa je ustvariti odprt prostor za vse, ki se želijo spoznati s plesom, svoje plesno znanje nadgraditi ali se samo plesno razgibati. Galerija plesa Maribor nudi vsem svojim plesalcem in tistim, ki bi to želeli postati sistematični, kontinuirani in individualni pristop. To pomeni, da ne ponujamo raznolikih delavnic z različnimi plesnimi stili, temveč se osredotočamo na plesne osnove, ki bazirajo na baletnih in moderno sodobnih tehnikah.

Kasneje se le te nadgrajujejo glede na zahtevnost in zmogljivost plesalcev. Pomembnost dajemo tudi odrski predstavitvi. Skozi celoletno izobraževanje pripravimo dve plesni prireditvi, obenem pa sodelujemo tudi na drugih plesnih prireditvah po Sloveniji in v tujini (festivali, tekmovanja…). Galerija plesa Maribor je odprta vsem generacijam od treh let naprej, kjer dajemo prednost kvaliteti pred kvantiteto, za kar poskrbi naš odlični pedagoški team.

Ekipa plesnih pedagogov

Mojca Ussar

Mojca Ussar je izkušena pedagoginja in koreografinja z več kot tridesetletno prakso v Sloveniji, kjer je poučevala na številnih plesnih šolah kot redna in kot gostujoča pedagoginja. Med letoma 2010 in 2018 je poučevala sodobni ples na Konservatoriju za glasbo in balet v Mariboru.

Kot koreografinja je od leta 1996 ustvarila številne celovečerne predstave in plesne miniature, ki so bile predstavljene tako doma kot v tujini.

Od leta 2004 je vpisana v razvid samozaposlenih v kulturi.

Svoje strokovno znanje in izkušnje je nadgrajevala pri vrhunskih pedagogih na številnih plesnih seminarjih v Sloveniji in tujini. Med letoma 1996 in 2006 je vsako poletje obiskovala plesne šole v New Yorku, med drugim The Ailey school, , Dance Space in Dance New Amsterdam, kjer se je redno strokovno izpopolnjevala. V letih 2007 in 2008 se je odločila za enoletni študij na Dance New Amsterdam, kjer je med študijem pridobila tudi certifikat za poučevanje Simonson tehnike.

Po vrnitvi iz New Yorka se je odločila za nov ustvarjalni podvig: združila je bogate pedagoške in koreografske izkušnje ter leta 2009 ustanovila Galerijo plesa, plesno šolo, ki odraža njeno vizijo umetniškega in celovitega pristopa k plesu.

Pri štirih letih je stopila v svet plesa in je vse od takrat pa do danes članica KUD IGEN. V 42-tih letih se je zvrstilo veliko plesnih popotovanj in predstav, s katerimi so gostili doma in v tujini. Ves čas je svoje znanje nadgrajevala pri domačih in tujih pedagogih in koreografih različnih zvrsti plesa (horton, graham, contemporary, limon tehniki, jazz baletu …).

V letu 2018 je pridobila naziv plesalke in koreografinje.

Zadnja leta dela večinoma z otroki od 3. do 10 let starosti, ker želi približati ples vsakemu in dati možnost izražanja skozi lasten gib. Skozi leta se je specializirala na področju senzorne integracije in razvila način, kako vključiti otroke s posebnimi potrebami in različnimi motnjami. Zagovarja misel: “I hear and I forget, I see and I remember, I do and I understand”, zato si prizadeva, da bi gib postal ključni pri razvoju otrok oziroma razumevanju abstraktnosti določenih učnih vsebin.

Od leta 2011 je predsednica in zakonita zastopnica Kud IGEN.

Od leta 2013 Eva z Galerijo plesa sodeluje kot povezovalka zimskih predstav, v sezoni 2025/26 pa bo svojo plesno pot pri nas nadaljevala tudi kot učiteljica Baletnega vrtca in Plesne pripravnice.

Eva Janković

Nina Bačani

Svoje plesno izobraževanje je začela pri sedmih letih na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor in šolanje nadaljevala do leta 2019, ko je z odliko maturirala pri mentorici Galini Dmitrievi. Znanje je širila z izobraževanjem na Galeriji plesa.

V času osnovnošolskega in srednješolskega izobraževanja se je udeleževala številnih plesnih tekmovanj in seminarjev. Na mednarodnih tekmovanjih Mia Čorak Slovenska v Zagrebu in Balance v Sarajevu je leta 2018 dosegla bronasto medaljo, na državnem tekmovanju mladih baletnih plesalcev BALTEK leta 2017 pa zlato plaketo.

Sodelovala je v predstavah SNG Maribor, kot so Labodje jezero, Giselle, Silfida, Hrestač in Gusar. Pod okriljem Društva baletnih umetnikov Slovenije je plesala v predstavah Carmen, Romeo in Julija, Dama s Kamelijami in Ratatouille ter posamezne dele predstav na baletnih večerih.

V sezoni 2019/20 je sodelovala v baletni kompaniji Ballet de Catalunya in nadaljevala šolanje na Višji baletni šoli v Ljubljani. S poučevanjem baleta se je prvič srečala leta 2020 na Glasbeni šoli Karol Pahor Ptuj, kot baletna učiteljica pa je delala tudi na podružnični šoli Konservatorija Maribor v Lenartu.

Trenutno študira slovenistiko in filozofijo na Filozofski fakulteti v Mariboru in pleše pri Galeriji plesa.

Svojo plesno pot je začela pri komaj treh letih, in že od vsega začetka trenira pri Galeriji plesa. Za sabo nosi kar 15 let predanega plesnega izobraževanja, treningov in odrskih izkušenj. Skozi vsa ta leta je pod mentorstvom glavnih trenerk, Mojce Ussar in Andreje Šraj, razvijala svojo tehnično natančnost, umetniški izraz in ljubezen do plesa. Tehnično znanje je še dodatno poglobila s treningi baleta na Galeriji plesa.

Poleg rednega dela na Galeriji plesa se je udeležila številnih plesnih seminarjev in tekmovanj, kjer redno dosega odlične rezultate. Z duetom Chasing Fireflies se je uvrstila na gala večer Dance Star World Dance Masters, kar predstavlja pomembno priznanje za njeno umetniško izraznost in odrsko prisotnost. Leta 2019 je prejela nagrado za udeležbo na poletnem plesnem kampu (Summer Camp EDC), kar je še dodatno potrdilo njeno predanost in talent. V sezoni 2024/25 se bo že drugo leto zapored udeležila tudi MN Summer Intensive Program pod vodstvom priznanih plesalcev in pedagogov Nastje Bremec Rynia in Michala Rynia.

Pod umetniškim vodstvom koreografinje Mojce Ussar je nastopila na plesni platformi WHAT WE ARE. S svojo izjemno predanostjo, izraznostjo in tehnično dovršenostjo si je skupaj s soplesalko priplesala izjemno priznanje – prejeli sta štipendijo za poletni intenzivni program pri eni najuglednejših plesnih institucij v Evropi, Pôle National Supérieur de Danse Rosella Hightower v Cannesu (Francija).

Po vseh letih treningov, nastopov in izobraževanj, je dobila priložnost, da poučuje in svoje znanje predaja mlajšim plesalcem. Ta nova vloga ni le priznanje njenega razvoja, temveč tudi dokaz, kako globoko je povezana s skupnostjo Galerije plesa – kjer je začela kot učenka.

Njena zgodba je lep primer vztrajnosti, predanosti in ljubezni do plesa, ki se začne v zgodnjem otroštvu in z leti le še raste.

Maša Bozovičar

Tanisa Potočnik Martić

Tanisa Potočnik Martič je svojo plesno pot začela že kot triletna deklica, ko jo je prvič prevzela magija baleta. Pri osmih letih je klasični eleganci dodala energijo standardnih in latinskoameriških plesov, nekaj let kasneje pa je začela razvijati izraznost liričnega plesa ter se posvečati plesnim stilom jazza in moderna.

Kot vsestranska ustvarjalka sodeluje kot plesalka na glasbenem odru v predstavah English Student Theater v Mariboru. Njena prava strast se je razcvetela v modernem plesu, kateremu se sedaj intenzivno posveča.

V plesnem svetu se ponaša z izjemnimi dosežki – med drugim je trinajstkratna državna prvakinja, zastopala je Slovenijo na številnih mednarodnih tekmovanjih ter svoje znanje nadgrajevala pri priznanih plesnih pedagogih na Danskem in Hrvaškem.

V zadnjem letu se je kot plesalka v koreografiji Cellophane pod mentorskim vodstvom Mojce Ussar uspešno predstavila na številnih tekmovanjih, dosegala odlične rezultate in osvojila naslov državne prvakinje UPZS 2025.

Tanisa v sezoni 2025/2026 ne bo delovala le kot plesalka, temveč bo v Galeriji plesa svoje znanje in predanost predajala tudi kot učiteljica.

Kristinini prvi plesni koraki segajo v leto 1993, ko je kot petletna deklica spoznavala svet plesa v Plesni šoli Urška v Tolminu. V srednješolskih letih se je pridružila plesni skupini Korak pod vodstvom Mojce Maurič. Leta 2006 je začela tudi s poučevanjem plesa na takrat novo ustanovljeni plesni šoli pod vodstvom Mojce Maurič v Tolminu.

V času študija je svoje znanje nadgrajevala v Gibalnem inštitutu Vija Vaja v Ljubljani, obenem pa ostajala dejavna tudi doma, kjer se je prvič srečala s pilatesom – vadbo, ki jo je izjemno pritegnila. Junija 2012 se je udeležila izobraževanja za vaditelja pilatesa, ki ga je organizirala Gimnastična zveza Slovenije.

Februarja 2015 jo je pot vodila v Maribor, kjer je nadaljevala svojo plesno pot v Galeriji plesa. Leta 2017 se je udeležila strokovnega tečaja varne vadbe v nosečnosti, ki ga je organiziralo Združenje fizioterapevtov Slovenije. Več let je vodila pilates za nosečnice in mamice po porodu v BabyFit Maribor.

Kristina je danes zaposlena kot učiteljica matematike in tehnike na eni izmed mariborskih osnovnih šol, svojo ljubezen do gibanja pa še naprej razvija – trenutno obiskuje 200-urno usposabljanje Spanda Vinyasa za učiteljico joge.

Kristina Kleč

Patricija Crnkovič

Patricija Crnkovič je nagrajena plesalka, koreografinja in pedagoginja, ki je svojo plesno pot začela na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana (2016), Študij je nadaljevala in šolanje uspešno končala na priznani plesni akademiji Codarts v Rotterdamu (2020).

Že zgodaj je opozorila nase z izjemnim talentom – prejela je nagrado na tekmovanju Evrovizijski mladi plesalec z lastno koreografijo Disintegration (2017), ter si prislužila naslova svetovne in evropske prvakinje v okviru plesne zveze IDO.

Kot avtorica in izvajalka se podpisuje pod veliko raznolikih del, med njimi je najnovejša solo predstava Čigave oči?, ki je bila sofinancirana s strani Ministrstva za kulturo. Aktivno ustvarja v sodelovanju z Tjašo Bucik. Med njunimi skupnimi projekti je tudi Multigeneracijska predstava O nas (2024), ustvarjen v okviru platforme Mladi avtor Zavoda EN-KNAP. Miniatura iz predstave je prejela 1. nagrado na koreografskem tekmovanju FKM Beograd in bila del mednarodnih festivalov. Sodeluje v raznolikih plesnih in intermedijskih projektih (Zavod Flota, Balkan dance project, SNG Nova Gorica, Gledališče Koper, Galerija DobraVaga …)

Na pedagoškem področju Patricija uspešno združuje klasične in sodobne plesne stile ter ustvarjalno pristopa k razvoju plesalcev. Njeni učenci dosegajo visoke uvrstitve na mednarodnih festivalih (Libero Dance Fest, Samba Dance Open) in tekmovanjih (IDO). Poučuje tudi na mednarodnem nivoju in v svoje delo vključuje elemente psihosomatskih pristopov. Svoje znanje poglablja na IPD – šoli za integralni osebni razvoj in se dodatno izobražuje na področju telesne psihoterapije.